søndag 8. november 2015

Tutorial Twisteske


Jeg lagde for noen år siden
en tutorial på Twisteske og den
gangen lagde jeg med måleenheten inch.

I dag legger jeg frem samme tutorial
med centimenter mål, noe som flere har
etterspurt.


Dette trenger du for å lage twistposeskjuleren.


Kartong:

10,1 cm x 30,5 cm
10,1 cm x 23 cm

Mønsterark:

3 stk 9,3 cm x 14,6 cm
1 stk 9,3 cm x 4,3 cm
1 stk 9,3 cm x 1, 9 cm

Slik gjør du:

Start med den lengste kartongbiten og preg ved 7,6 cm( 3")- 22, 8 cm (9") og 27,9 cm (11")



Den minste kartongbiten preger du ved 7,6 cm (3 ")





Mønsterarkene har jeg kuttet ferdig og disse sverter jeg kantene på.


Hullet til twistposen  markeres på den største kartongbiten mellom
22,8 cm og 27,9 cm.
Tape en spellbinder sirkeldies  ca. str. 3,7 cm sentrert i krysset.


For å få mønsterarket perfekt på toppen av esken, tar du nå mønsterbiten som måler
9,3 x 4,3 cm


Denne taper du over hullet og sjekker at den er bein mot alle kantene...


Så snur du kartongbiten ..



..og tegner rundt sirkelen med en blyant


så får du dette resultatet..


Du bruker sirkelen du kuttet ut fra kartongen og sentrerer den
på den blyanttegnende sirkelen....



Så legger du spellbinderdiesen over kartongsirkelen  og tegner rundt.


..nå vil du ha to sirkler på den lille mønsterbiten.
Klipp ut etter den ytterste sirkelen og den vil...


..passe perfekt på toppen av twisteskeskjuleren.



LIM DE TO KARTONGBITENE SAMMEN HVOR BEGGE PREGEDE DELENE 
MÅLER 7,6 CM (Har dessverre glemt å ta bilder av disse limt sammen)
Dekorer esken etter dine ønsker.


Her er mitt ferdige resultat:





Produkter fra Papirdesign:

Mønsterark:PD 15068 Til ettertanke/ Julestemning
Dies:PD 15054 God Jul
Stempler:PD 14922 Super Jul, PD 14925 De beste ønsker


Ha en riktig så flott søndag.






1 kommentar:

  1. Tusen takk for at du deler. Superfin gaveidè, som jeg gleder meg til å prøve.
    Ha en fin uke som vi nå snart går inn i :-)

    Kirsten :-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.